KAYRA Türkiye'nin En Beğenilenlerinden

Sosyalmedya.co gündemine Türk Giyim Sektörünün En Çok Beğenilen 20 Facebook Sayfası’nı aldı. KAYRA Facebook 20 firmanın içerisinde 1.760.000 takipçisi ile İKİNCİ sırada yer aldı.

sosyalmedyaco

sosyalmedya.co;
“Birçok iddialı markayı geride bırakmayı başaran Kayra’nın Facebook’taki beğeni sayısı 1 milyon 663 bin 68. Sayfasından sezonla ilgili modaya dair tüyolar veren sayfa, her ay 29 bin 365 beğeni kazanıyor. Hakkında 8 bin 689 kişinin konuştuğu sayfaya girilen içerik sayısı oldukça düşük. 21 BQS skoru olan Kayra’nın etkileşim oranı ise vasatı geçemiyor.”
http://sosyalmedya.co/turk-giyim-sektorunun-en-iyi-sayfalari/19/

Zaman Gazetesi KAYRA'ya yer verdi

Saç Modeliydi, kıyafet oldu!

ÖZEL HABERZaman Gazetesi

KEZBAN KARAGÖZ
16 Kasım 2013

Yaz sezonunda başlayan bazı akımlar kışın da devam ediyor. Hem tesettür hem de diğer giyim markalarının fazlasıyla kullandığı mullet kesim kıyafetler kışın da bizlerle. Peki nedir mullet ve 80’li yıllardan bugüne nasıl bir evrim geçirdi?

Mullet; önü kısa, arkası uzun kesilmiş saç modeli. 1970’lerin sonunda David Bowie ve Paul McCartney ile gündeme gelen, 80’li, daha çok da 90’ların gözde saç kesimlerinden. Özellikle erkek pop yıldızlarının tercih ettiği bu model, bir şekilde dönüştü ve sonunda modaya ilham kaynağı oldu. Özellikle hızlı moda markalarında genelde etek ve elbise olarak kullanılırken, tesettür giyim markalarında uzun bluzlar ve tuniklerde yer yerildi. İlk mullet parçayı 2010 İstanbul Fashion Week’te gördüğümü anımsıyorum. Birkaç sezon sonra vitrinlere hâkim olmaya başlayınca hem şaşırdım hem de sevindim. Zira mullet, bu sezon biraz daha değişti. Günlük giyimde hâkimiyeti sürerken asıl çıkarmasını davetlerde yaptı. Hatta gelinlikler bile bu akıma kendini uydurdu.

Mullet kesimler, bu kış bluz ve eteklerin dışında mantolara da kaydı. Oval kesimli örneklerden ziyade köşeli kesimleri görmeye başladık. Chanel, mantoların büyük bir kısmının önünü kısa, arkasını uzun hazırlamış. Son yıllarda adından sıkça bahsettiren moda tasarımcısı Alberta Ferretti ise sezonun en çok öne çıkan mantolarından birini, kobalt mavi ile sunup barok desenlerle süslüyor.

Tesettür giyim için alternatif oldu

Tesettür giyinenlere hitap eden birçok marka, yazın uzun mullet bluzlar tercih etmişti. Kışın da bu modeller birçok koleksiyonda var. Anlaşılan, kadınlar mulleti çok sevdi.Aker tasarım ekibi 2013/14 Sonbahar-Kış Aker Giyim Koleksiyonu’nda en beğenilen parçaların başında önü kısa, arkası uzun tuniklerin geldiği bilgisini veriyor. Bu tuniklerin tercih edilmesindeki sebep; hem vücut hatlarını kapatması hem de modern ve farklı bir duruşa sahip olması. Şifon ve krep kumaşlar, önden düğmeli basic modeller ilgi görüyor. Günlük hayatta rahatlıkla kullanılabildiği gibi, davetler için de oldukça uygun.

Tekbir tasarım ekibine mullete olan ilgiyi sorduğumda şöyle bir cevap alıyorum: “Ülkemiz mullet akımındaki modellerle tanışmadan bizde bu tarz modeller vardı. Müşterilerimiz alışkın, dolayısıyla iyi sattıklarımız arasındalar. En fazla tunik ve gömlekte tercih edilse de kaban ve ceketlerde de iyi bir alıcı kitlesi olduğunu söylemek mümkün.”

Kayra Giyim’de de mullet bluzlar oldukça beğenilmiş. Kış modelleri konusunda tasarım ekibi şunları söylüyor: “Bu modelleri ilk olarak 2013 yaz koleksiyonunda kullandık. Dünya trendlerindeki güçlü etkisi de yine bu sezona rastlıyor. İlk zamanlarda sadece bazı tasarımcı mağazaları ilgi gösterirken son iki sezondur çok yoğun talep görüyor. Kayra tüketicileri arasında genç grup önemli bir yer tutuyor ve bu trend bu grup tarafından çok tercih ediliyor. Nedeniyse; rahat olması, spor ve şık durması. Tamamen uzun bir tunik ya da kısa bir tuniğe göre hem farklı, hem daha sofistike, hem daha şık durabiliyor. Tesettür açısından da avantajlı.”